25 maart 2013

Uit de oude doos

Toen ik 1,5 jaar geleden leerde haken, ben ik meteen ‘groots’ begonnen en haakte ik voor onze dochters (inmiddels 10 en 12 jaar) als eerste project een deken. Ze mochten allebei garen uitkiezen in hun favoriete kleuren. De oudste wilde graag een deken in de kleuren van haar kamer....paars en blauw....en voegde daar nog een vleugje groen aan toe. Ik koos - in overleg - voor de Neat Ripple Blanket van Lucy van Attic24 en haakte een deken van 1 meter x 1.75 meter.

De deken is gehaakt met Drops Paris (kleuren 02, 08, 09, 10, 11, 16 en 31) en haaknaald 6.0mm.

Ik vind het leuk dat ze de kleurencombinatie zelf heeft gekozen, want zo is het ook echt haar deken. Met het koude weer wordt de deken veel gebruikt. Overdag op de bank en 's avonds als extra deken over haar dekbed.

De kleurencombinatie van deze deken inspireerde me om deze granny stripe deken te haken, maar dan zonder de twee paarstinten.

Voor twee kleine meiden in Amerika haakte ik een Strappy Boutique Bag in hun favoriete kleur....roze. Hun moeder zag een soortgelijk tasje op mijn Facebookpagina voorbij komen en reageerde daar zo enthousiast op dat ik als verrassing voor haar dochters een tasje heb gemaakt. Het patroon van het tasje is van Tangled Happy en vind je hier.

Een grote bloem erop als blikvanger...

Vanavond haak ik lekker verder aan de rand van het babydekentje. Nog een toer en dan is het klaar. Alle draadjes zijn ook al afgehecht, dus klaar is dan ook echt klaar.

2 opmerkingen :

  1. Those colour choices are fantastic! You hook so incredibly neat, wow I can't believe it was your first project. I love both blankets. Cheers!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Thank you for your note!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...