28 juli 2013

Rood, wit, blauw

Toen ik bezig was met de vrolijk gekleurde Summer Squares Beach Tote wist ik al dat ik er nog een wilde haken met Drops Paris katoen. Ik vind het Drops Paris garen heerlijk om mee te haken en het heeft een andere uitstraling dan acryl of glanzend katoen.

In eerste instantie koos ik voor denim, wit en rood, maar al hakende besloot ik om er ijsblauw aan toe te voegen. Toen ik aan de laatste toeren begon, heb ik nog even gedacht om die in ijsblauw te doen, maar het rood vond ik mooier en er meer uitspringen. Door deze kleurstelling heeft de tas echt een nautische uitstraling en dat past perfect bij een strandtas.

Ik heb de tas met haaknaald 5.0mm gehaakt en door het dikkere garen is het best een grote tas geworden. Er kunnen met gemak meerdere badhanddoeken in. De bodem heeft een doorsnede van 34 centimeter.

Ik heb een kleine aanpassing aan het patroon gedaan. Toer 19 t/m 22 zijn vier toeren van halve stokjes. Ik heb er zes toeren van gemaakt....twee toeren denim, twee toeren wit en twee toeren denim.

Ik heb hier en daar op Facebook en op Instagram al wat foto's van de tas in wording laten zien en heb al meerdere opmerkingen gehad over deze leuke 'steek'. De steek is heel makkelijk en zijn in de ene toer dubbele stokjes en lossen en in de andere toer vasten en lossen. Echt heel makkelijk...

Het rood van de hengsels steekt lekker af bij de rest.

Ik ben heel blij met het eindresultaat en vind deze tas mooier dan de andere strandtas. Gelukkig vinden m'n meiden de andere tas erg leuk, dus beide tassen gaan mee naar Griekenland.

Als je deze tas ook met Drops Paris katoen wilt haken, heb je 5,5 bollen nodig. Ik heb de volgende hoeveelheden gebruikt:
Denim (30) - 100 gram
Wit (16) - 75 gram
IJsblauw (29) - 30 gram 
Rood (nr. 12) - 65 gram

Een bol weegt 50 gram. Van wit, ijsblauw en rood houd je dus garen over.

Uiteraard kun je zelf je favoriete kleuren kiezen. De tas leent zich ook prima om restjes op te maken.

Het Drops Paris garen koop je tijdelijk met 35% (!) korting, dus dat is extra aantrekkelijk.

Tot een volgende keer!

14 opmerkingen :

  1. Waaauuuw hij is super gaaf. Groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een superleuke strandtas! Mooi gehaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat pt een prachtige tas !
    Ik ga je 'volgen'

    Liefs
    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige tas! Het patroon staat al een hele tijd op mijn to-make-lijstje. Ik krijg nu echt zin om hem ook te gaan maken!
    groetjes, Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze uitvoering is ook erg mooi
    Vind deze kleuren heel mooi bj elkaar staan

    Groetjes Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een onwijs leuke tas! Dank je wel voor het delen bij mijn link party!
    Groetjes
    Barbara

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat maak je toch leuke dingen! Al die leuke kleurencombinaties.
    Ik krijg gelijk zin om het na te maken, vind je niet erg toch?

    Groeten Mirella

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Very nice!I like and a color mix!
    Well done!
    hugs from Greece

    http://freestilcreatingbyvilly.blogspot.gr/

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hi, is it possible to get this in english. This is so beautiful and I want to try to make one :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Linda por de + esta sacola,gostei muito!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuke tas. Is hier ook een patroon van? Vrg jacoline

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste Jacoline,

      Bedankt voor je compliment. De link naar het patroon staat in het blogbericht, maar zal het ook hier plaatsen. http://www.craftsy.com/pattern/crocheting/accessory/summer-squares-beach-tote/2171 Het is een Engelstalig patroon. Je moet je wel even (gratis) registreren op de site van Craftsy.

      Groetjes, Ingrid

      Verwijderen

Bedankt voor je reactie! Thank you for your note!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...