22 november 2013

Het sjaaltje is af

Een tijdje terug kocht ik een leuk jurkje van Talulabelle. Het is een jurkje met korte mouw, maar nu het frisser is, draag ik het met een zwart vestje. Zwart is wat hard bij mijn lichte huid, dus wilde ik er een sjaaltje bij haken. In het boek Haken & Kleur staat een filet gehaakt sjaaltje dat ik meteen erg leuk vond. De kleuren die ik heb gekozen, zijn de kleuren die terugkomen in de applicatie op het jurkje.

Ik ben echt heel blij met hoe het sjaaltje geworden is en zal het met veel plezier dragen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit zo van gehaakte kleding en accessoires was, maar nu vind ik het toch wel heel leuk om sjaaltjes en broches te maken voor bij mijn kleding.

De kleine bloemetjes maken de sjaal echt af. Zonder is het ook een leuk sjaaltje, maar de bloemetjes zijn de finishing touch.

Ik ga zeker nog zo'n sjaaltje maken. Waarschijnlijk wel van ander garen, want het Catania katoen dat ik heb gebruikt, is niet heel zacht en soepel. Al wordt het wel soepeler als je het vaker draagt.

Ik wens je een fijn weekend!

13 opmerkingen :

  1. Het sjaaltje is prachtig geworden,en staat erg mooi bij het zwart. De bloemetjes lijken ook een beetje op een knot wol....grappig he

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oooo dit het baie mooi uitgekom! Ek hou van die quirky blommetjies ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel erg mooi!!! Ik wil dat boekkkkkk!! :P

    Groetjes Henrike

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat sjaaltje staat geweldig op je jurk en de kleur vind ik ook geweldig. Dat sjaaltje komt zeker ook op mijn to-do lijstje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig! Zeker met die lieve bloemetjes. De kleur van het sjaaltje passen precies bij de paarse broche, die op je jurk zit. Een eyecatcher!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw!! Echt prachtig!! Het sjaaltje staat ook nog op mijn "to-do" lijstje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het eerste wat ik maakte uit dit leuke haakboek was ook het sjaaltje. Heel gemakkelijk met mooi resultaat. Mooie combinatie heb je gemaakt.
    Groetjes, Nathaly

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi! Die bloemetjes erop zijn echt superlief.

    Liefs,
    Larissa

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie combi Ingrid! En voor jullie ook een heel fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hele gave sjaal. Ik heb laatst een omslagdoek gehaakt in lammy victory yarn. Heeft de uitstraling van Catania maar is heerlijk zacht. Ik was namelijk ook begonnen met Catania :D

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi! Het zijn net kleine roosjes en maken het inderdaad helemaal af. Groetjes Talitha

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Thank you for your note!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...