17 oktober 2014

Southbay Shawlette

Ik geloof dat ik een van de laatste in haakland ben die de Southbay Shawlette heeft gemaakt. Ik had de sjaal/omslagdoek al heel vaak voorbij zien komen en had 'm ook gepind, maar het maken van de sjaal stelde ik telkens uit omdat er nog zoveel andere dingen waren die ik wilde maken of waar ik mee bezig was. Uiteindelijk ben ik er een tijdje terug mee begonnen en in de vakantie op Texel heb ik 'm afgemaakt. Het (af)maken van de sjaal had geen weken hoeven duren, maar ik heb van die periodes dat ik dagelijks haak (en met tig dingen tegelijk bezig ben) en weken waarin ik niet of nauwelijks haak omdat ik te veel andere dingen te doen heb. In die laatste periode haakte ik dus die sjaal.

Het eindresultaat is niet heel spectaculair. Gewoon gehaakt in 1 kleur.....niks bijzonders. Als 'herfsttype' heb ik gekozen voor de kleur Meadow van Stylecraft special DK. Het liefst heb ik een sjaal in allerlei felle kleurtjes zoals ik ze ook regelmatig op het internet tegenkom, maar die kleuren passen niet echt bij een herfsttype. Ik hoor je denken "dat maakt toch niet uit? Je maakt toch gewoon wat je leuk vindt?". Dat klopt. Als het om dekens en accessoires gaat, dan doe ik dat ook. Maar als het om kledingstukken gaat, dan kies ik toch voor de warmere tinten want die staan me echt beter dan bijvoorbeeld roze, blauw enz. En het is zonde als het niet gedragen wordt.


De rand heb ik simpel gehouden en komt uit het boek Crochet Borders van Edie Eckman (patroon #53). Achteraf ben ik er niet heel tevreden over, omdat het patroontje niet goed uit de verf komt, maar voor nu laat ik het voor wat het is. Als ik ooit nog een keer zin en tijd heb, dan haal ik 'm uit en maak ik een andere rand.


Het draagplezier is er trouwens niet minder om. Ik heb 'm al meerdere keren gedragen en ondanks z'n eenvoud ben ik er blij mee.

Ik haakte de sjaal met haaknaald 5.5mm waardoor die lekker soepel valt. Het patroon heb ik 28 keer herhaald, zodat het een heel royale omslagdoek is geworden.


Misschien maak ik de sjaal nog wel een keer met een mix van aardetinten, maar voorlopig heb ik nog genoeg projecten liggen.

Fijn weekend!

11 opmerkingen :

  1. De shawlette heb ik ook gehaakt. Een van mijn projecten die wel af zijn gekomen (-;
    Ik denk dat deze groene kleur heel mooi bij je huid past (als ik de foto van jou zo zie).
    Veel draagplezier gewenst!
    Groetjes van Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou ik vind hem heel erg mooi!! En ook ik heb hem nog steeds niet gehaakt hoor haha!! Hadden we maar meer uurtjes in een dag he?

    Groetjes Henrike

    eendraadjelos

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wunderschöner Schal!

    Liebe Grüße
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een fijn patroon om te haken! Hij is heel mooi geworden, mooie kleur ook.
    Groeten Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig is deze geworden! Ik herken het wel wat je zegt over kleuren kiezen. Voor een shawl zou ik ook kiezen voor wat ik uiteindelijk zou dragen. Voor dekens mag het best bont zijn. Hoeveel bollen gebruikte je voor deze shawl?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sorry, ik heb je vraag over het hoofd gezien. Vandaar dat je nog geen antwoord hebt gehad. Ik heb ruim 3 bollen gebruikt. Ik weet niet meer precies hoeveel ik over heb gehouden van de 4e bol. Dat was volgens mij niet heel veel.

      Groetjes, Ingrid

      Verwijderen
  6. Ik snap wat je bedoelt van de rand. De rand op zich komt niet helemaal goed tot zijn recht. Maar van de andere kant vind ik die vaste structuur wel mooi contrasteren bij het open werk van de Southbay!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wonderful!!! So pretty in this color, and the simple border is perfect! Great job :-).
    Greetings, Nata

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Thank you for your note!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...