21 september 2016

Haakspiratie

Het is inmiddels al 3,5 week geleden dat ik bij het Haakspiratie boeklanceringsfeest van Janneke Assink bij Het Wolhuis in Rijssen was. Ik had de datum al maanden in mijn agenda staan. De zaterdag staat bij ons altijd in het teken van hockey, maar ik wilde heel graag naar dit feestje toe, dus moesten ze het zonder mij op het hockeyveld doen.

Ik volg Janneke al een lange tijd. In de tijd dat ik haar 'ontdekte' maakte zij vooral mooie en leuke creaties van stof en had ze haar eigen webshop. Ik heb via haar blog haar eerste stappen op haakgebied gevolgd en was meteen weg van haar stijl en kleurgebruik. Het is mooi om te zien hoe Janneke zich in de afgelopen jaren heeft ontwikkeld en hoe die eerste stappen uiteindelijk hebben geleid tot een succesvol blog, leuke patronen en nu dus een prachtig boek.

Voorafgaand aan de officiƫle presentatie waren ongeveer 20 bloggers - waaronder ik - door Janneke en Kosmos Uitgevers uitgenodigd voor een workshop. Op de eerste verdieping van Het Wolhuis stonden op de tafels mooie vintage kop en schotels van de kringloopwinkel, bolletjes wol, stofjes en lintjes klaar om het speldenkussenkopje uit Janneke's boek te maken. Net als de andere meiden begon ik enthousiast met haken, maar al gauw werd er meer gekletst dan gehaakt. Het is ook gewoon te gezellig om met iedereen te kletsen. Volgens mij heeft niemand het speldenkussenkopje tijdens de workshop af gekregen. Wel heb ik direct na het feest al de nodige kopjes op Instagram voorbij zien komen. Bij mij is het kopje nog steeds niet gevuld.


Om 14.30 uur begon het feest en toen wij naar beneden gingen en de winkel in liepen was het al heel druk. Janneke was druk aan het signeren en genoot zichtbaar op haar eigen feest. Zo leuk om te zien dat er zo veel mensen naar haar feestje waren gekomen.

Op het plaatsje achter de winkel stonden heerlijke lekkernijen en drankjes op tafel en ontmoette ik ook weer bekenden en nieuwe gezichten. Ik heb een tijd gezellig zitten kletsen met Linda van Hip en handgemaakt by Lin. Ik ontmoette haar voor het eerst op het Haak je happy haakfeest van Draad en praat en nu liepen we elkaar weer tegen het lijf.

In de winkel waren de projecten uit het boek Haakinspiratie te bewonderen. De wiebertas is erg mooi en ook de dekens en andere projecten uit het boek.


In dit bericht op het blog van Janneke vind je nog meer leuke foto's van het haakfeest.

Met Haakspiratie heeft Janneke een prachtig boek afgeleverd. De vormgeving is mooi, de uitleg is duidelijk en alles ziet er keurig verzorgd uit. Wat ik leuk vind aan het boek is dat er ook naai-instructies in staan. Ik zie vaak heel leuke gehaakte tassen voorbijkomen, maar het maken van een voering weerhoudt me ervan om zo'n tas te maken. Misschien dat de uitleg van Janneke me over de streep trekt om ook eens een tas te haken.

Ik heb enorm genoten van het feest. En het was ook leuk om eens in een voor mij nieuwe winkel te zijn geweest. Het Wolhuis is een gezellige winkel met een mooi assortiment garens. Ik blijf het ook bijzonder vinden hoe leuk en gemoedelijk de 'haakcommunity' is. Tijdens dit soort evenementen kom je vaak mensen tegen die je al 'kent' via Instagram of blogs, maar die je misschien nog nooit in levende lijve hebt ontmoet. Door de gemeenschappelijke hobby kom je makkelijk met elkaar in contact.

Aan het eind van de middag ging ik naar huis met een heel goed gevulde goodie bag die we aan het eind van de workshop hadden gekregen. In de tas zat tot mijn verrassing het boek van Janneke, maar o.a. ook het Cath Kidston naaiboek voor beginners, Phildar patroonboekjes, een tassenbodem en hengsels om die toffe wiebertas te maken, diverse bolletjes garen en meer. Wat een verwennerij!

3 opmerkingen :

Bedankt voor je reactie! Thank you for your note!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...