22 mei 2017

Eindeloos Haken & Give Away

Ruim negen maanden geleden kreeg ik een mail van Marianne van de blog maRRose CCC. Marianne vertelde me dat ze gevraagd was door uitgeverij Tuva Publishing om een haakboek te maken en ze was al erg druk met de voorbereidingen en het ontwerpen. Vanzelfsprekend moesten alle patronen getest worden en ze vroeg aan mij of ik een van haar testers wilde zijn. Ik? Testhaakster? Ja! Leuk! Ik was meteen enthousiast en heb Marianne direct gebeld om te zeggen dat ik graag haar patronen wilde testen.

Marianne had al veel patronen bedacht en uitgewerkt, dus de andere testhaaksters Heleen, Lotte, Inez en ik konden aan de slag zodra we het garen hadden gekregen. We begonnen allemaal met het haken van een deken en daarna testten we de andere patronen. We appten en mailden over en weer over de patronen en hadden Terrific Testers - zoals Marianne ons noemde - bijeenkomsten. Als we elkaar zagen, werd er vooral veel gekletst en gegeten en weinig gehaakt. Het was leuk om elkaar te ontmoeten en over het boek te praten, want we konden het nieuws natuurlijk nog niet delen.

Na maanden van hard werken door Marianne en de mensen achter de schermen is het dan eindelijk zover! Zaterdag 27 mei a.s. tussen 14.00 en 16.00 uur is de boeklancering van Eindeloos Haken bij Echtstudio.


Afgelopen dinsdag ontving ik twee exemplaren van Eindeloos Haken van de uitgever en ik ben meteen met een kop thee op de bank gaan zitten om het boek door te bladeren. De Terrific Testers hadden alle patronen natuurlijk al gezien, maar het geheel in boekvorm zien, is toch heel anders.

Eindeloos Haken is een mooi haakboek geworden. Als je Marianne volgt op haar blog of op Instagram dan weet je dat ze een eigen kleurrijke stijl heeft en zo zijn ook de creaties in haar boek.



Het boek is heel gevarieerd. Niet alleen qua creaties (dekens, omslagdoeken, kussens, vest, gilet enz.), maar ook qua moeilijkheidsgraad. En de mogelijkheden van de patronen zijn heel divers. Zo kun je bijvoorbeeld met het driehoek motief van het gilet een leuk kussen maken.

Ik heb meteen een aantal patronen op mijn wil-ik-ooit-maken-lijstje gezet, zoals deze deken 'Inez'....een effen variant van het kleurrijke exemplaar op de cover van het boek.


En de deken 'Quinn' staat ook hoog op mijn lijstje.


Ik mocht een gestreepte babydeken haken met het mooie DMC Natura Just Cotton Medium garen. Het is een eenvoudig patroon, maar de combinatie van steken geeft een prachtige structuur. Veel projecten in het boek hebben de naam van een vrouw (als eerbetoon) en deze gestreepte deken heet Ingrid. Hoe leuk is dat! En dan staat de deken ook nog op de cover van het boek.


Voor de deken naar Marianne ging voor het maken van foto's voor het boek heb ik zelf ook nog een paar foto's gemaakt.




Mocht je zaterdag a.s. niet in de gelegenheid zijn om bij het boeklanceringsfeestje bij Echtstudio te zijn, dan kun je Marianne op zaterdag 17 juni a.s. tussen 10.30 en 13.00 uur ontmoeten bij Wolplein.

Neem morgen een kijkje op de blog Cherry Heart van Sandra Paul, dan blogt zij over de Engelstalige versie van dit mooie boek. Het boek wordt ook nog in het Turks uitgegeven.

Give Away
Ben je nieuwsgierig geworden naar het boek Eindeloos Haken? Zoals ik al zei, heb ik twee exemplaren van Tuva Publishing gekregen en ik mag 1 exemplaar weggeven. Wil jij kans maken op dit boek laat dan een reactie onder dit blogbericht achter. De deadline is donderdag 25 mei a.s. om 23.59 uur. Vrijdag 26 mei a.s. maak ik de winnaar bekend.

43 opmerkingen :

  1. Dat boek ziet er veel belovend uit en wat een eer dat je mocht proef haken. Heb het ook wel eens mogen doen, erg leuk. Ik doe graag mee met deze give away, want dit boek heeft een hoog "wil ik heel graag hebben" gehalte. Fijne zonnige week en geniet jij alvast van dit mooie boek.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb dit boek al een paar keer langs zien komen en steeeds roept het mij door alle mooie projecten die ik dan zie. Dit is een boek vol inspiratie waar ik heel graag van alles uit wil maken. Ik doe dus heel graag mee aan deze give away.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben zo benieuwd naar dit boek na het zien van al die mooie foto's! Ik doe graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Superleuk dat je al zo vroeg bij het proces van het maken van een haakboek betrokken bent. Ik vind de styl van Marianne heel bijzonder, vooral haar kleurgebruik dus ik ben reuze nieuwsgierig naar het boek, en doe daarom graag mee! Fijne dag! Barbara

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een bofbibs ben je, super leuk dat je mocht testhaken en het boek ziet er heel mooi uit! Ik waag een kansje om mee te doen! :)

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een eer om te mogen testhaken! Lucky you.....dit boek is een echte musthave voor haaksters en nu laat je me ook nog eens sneakpeaks van super mooie dekens zien, dat mijn nieuwsgierigheid steeds groter wordt.....dus ik zeg graag tegen je give away *U* lieve groetjes Tertia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha Ingrid....met een aantal van de sneakpeeks maak je me nog nieuwsgieriger naar het boek. De deken Inez is ook favoriet bij mij. Zag hem gisteren bij Lisanne op haar blog! En de babydeken die jij hebt gemaakt vind ik erg mooi...zeker qua kleur ook. Ik waag graag een kansje. Veel plezier zaterdag!
    Lieve groet, Linda - hipenhandgemaaktbylin

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat gaaf Ingrid! Lijkt mij een geweldig mooi boek, die gele deken, daar ben ik helemaal verliefd op! Prachtig babydekentje ook ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Ingrid...wat leuk dat je mocht testhaken. De babydeken die jij hebt gehaakt is prachtig! En ook de andere projecten zien er veelbelovend uit. Ik ben erg nieuwsgierig naar het eerste boek van Marianne en doe daarom graag mee met deze give away...Tot zaterdag op het boekenfeestje !
    groetjes,
    Jose -madebyjosina-

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Ingrid, wat leuk dat je mee mocht werken aan het boek. Ik heb dat ook al twee keer mogen doen bij ontwerpsters en dat vond ik super. jouw blog en IG volg ik al lange tijd en ik moet eerlijk bekennen dat je babydekentjes voor mij al vaak een creatieve inspiratie zijn geweest voor mijn gehaakte dekentjes die ik graag cadeau geef aan aanstaande moeders in mijn omgeving of gebruik voor goede doelen acties. Het nieuwe boek lijkt me geweldig, ik zou jouw ontwerp en het mintdekentje sowieso gaan maken en er staat vast en zeker nog meer moois in. Zoals je al wel vermoedt: ik maak heel graag kans op deze give away, zodat ik aan de slag kan met de leuke patronen! groetjes, Arianne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een heerlijke blog post, lieve Ingrid! Ik kan niet vaak genoeg zeggen hoe ontzettend blij ik was/ben dat jij één van de 4 Terrific Testers was: je input was zó waardevol! Bovendien ben ik gewoon heel blij dat ik je beter heb leren kennen, want je bent niet alleen een geweldige tester die prachtig haakt, maar tevens een heel fijn mens! Liefs, Marianne xx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dag Ingrid, fijn om je inbreng te zien in een haakboek. Als ik de foto's zo zie heb ik ook al een favoriet om te maken. Dat granny kussen zou heel leuk zijn in mijn tuinzetel. Ik waag dan ook mijn kans om dit mooie boek te winnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ik kan niet wachten het boek van Marianne in het echt te bewonderen! Het ziet er veel belovend uit! Dus ik waag een kansje hoor! Fingers crossed!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lieve Ingrid
    Wat leuk en fijn dat je voor dit prachtige boek "Eindeloos haken" testhaakster bent! Zo leuk en gezellig om zo ook andere haaksters te leren kennen! Ik zal as aan jullie denken voor het boekfeest bij Ectstudio!
    Ik doe graag mee als het mogelijk is vanuit Frankrijk!
    Lieve groetjes
    Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het lijkt me een prachtig boek met mooie en kleurrijke projecten. Graag doe ik dan ook mee met deze winactie!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Je wordt helemaal vrolijk van dit boek. Graag waag ik een kansje, want ik zag hele leuke ideetjes staan. Groet, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hey Ingrid,
    Wat een leuk en vrolijk boek. Zo grappig, ik volg je al heel lang op instagram maar had nog nooit op jouw blog gekeken. Ik ga je zeker volgen en doe graag mee voor deze give-away. Lijkt me een erg leuk boek om te winnen.
    Fijne maandag.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Ingrid, ik wil graag een kansje wagen.... ik zie zo al een aantal leuke werkjes voorbij komen die ik best eens wil proberen....

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik zie een nieuw boek, altijd leuk om te krijgen, niet?! Ik kende je blog nog niet, maar vond het op de blog tour van Marianne. Dus ik ga je volgen,
    Groetjes Sofie en duimen omhoog!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een geweldig boek!
    Ik zou zo graag mijn haakskills willen verbeteren en volgrns mij is dit dan hét boek daarvoor!
    Super dat je deel mocht uitmaken van de Terrific testers!
    Liefs,
    Anique

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een mooi haakboek en hij is zo dik! Heel gaaf dat hebt mogen test haken ik kan mij de bijeenkomsten wel voorstellen hihi, super gezellig. Ik zie je zaterdag bij het boekenfeestje. groetjes Lidy

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Jaaaaaaaaaaaa, ik doe heel graag mee met je give-away! Het lijkt me een super leuk boek!
    Fingers crossed ;)

    Groetjes,
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat gaaf om als tester mee te helpen aan dit boek. Extra leuk dat jullie samen bij elkaar kwamen. Dat geeft het iets extra's. Dit boek krijgt vast een speciaal plekje in jouw kast.
    Natuurlijk waag ik een kansje op dit geweldige boek. Die zacht blauwe deken vind ik supermooi om als eerste uit dit boek te haken.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  24. 💛 wat heerlijk om testhaakster voor zulke mooie projecten te mogen zijn 🤗... het is echt een super boek geworden. 💛

    Hoop binnenkort ook aan de slag te gaan met een mooi project...

    Liefs
    San 💋

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een leuke blog over het veelbelovende boek van Marianne! Super dat jij en oa Heleen en Lotte hieraan mee mochten werken! Ik heb het boek nog niet gezien maar wel al een paar projecten op mijn to do lijstje gezet door de foto's die ik al voorbij heb zien komen. Helaas kan ik 27 mei niet naar Echtstudio komen want.....ik ben jarig die dag! Wat zou het leuk zijn als ik het boek zou winnen.....een geweldig verjaardagscadeau! Ik ga de foto's van het feestje bij Echtstudio volgen via Instagram en wens je heel veel plezier! Lieve groetjes Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik waag een gokje! Haken doe ik het allerliefst! Spannend dus dit!!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. De foto's zien er veelbelovend uit, dus ik waag graag een kansje op een boek!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wie wil er nu niet "eindeloos" haken. Ik heb een paar jaar geleden het haken weer opgepakt. Iedereen was inmiddels voorzien van gebreide sokken, dus het werd tijd voor iets anders. Een verslaving is het geworden. Ik heb nu even niets op de haak staan en ik word er vreselijk nerveus van, dus het boek zou heel goed uitkomen.
    Dus ik waag een kansje.Spannend.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een vrolijk kleurrijk geheel is dit boek...Vooral de babydeken in DMC Natura vind ik heel mooi. Echt een meeneemboek voor op vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Het boek ziet er inderdaad schitterend uit, ik ben heel nieuwsgierig, ik zou wel weer eens eindeloos aan een deken willen haken, dus ik doe heel graag mee met je give away.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Lijkt me eindeloos leuk om te proefhaken! Wat een gaaf boek is dit! Vooral de dekens.. deken "Ingrid".. helemaal goed ;-) Kan niet wachten...
    groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Lijkt mij super om dit toffe boek te mogen winnen!!! Wat geweldig ook jou deken!! Mooi vakantie project!! Nu duimen!!!! ����������

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Een grote eer voor jou om aan het boek mee te mogen werken door de patronen te mogen proefhaken. Práchtig is de deken geworden!
    Leuk dat je een exemplaar van het boek weg mag geven, ik doe graag mee :)

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat heb jij het weer leuk verwoord in jouw blog Ingrid . Ik volg uiteraard Marianne ook al lange tijd en ze maakt prachtige projecten ! Ik kijk enorm uit naar dit mooie boek ...kan niet wachten om aan een mooi nieuw deken projectje te beginnen voor Jolie of Liv ;) ...ik waag dan ook graag een kansje op deze toffe #giveaway :)

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Leuke blog! Benieuwd naar het boek en de patronen, krijg er kriebelhanden van ;) Super leuk om de samenwerking te zien en een bezoekje te brengen aan alle blogs! Waag zeker graag een kansje voor dit kleurrijke creatieve haakboek!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat een mooie projecten en wat heb je een mooie deken gemaakt. Ik ben benieuwd naar het boek, denk dat het weer veel leuke haakuurtjes geeft. ��

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Oh, wauw, wat een uitdaging om testhaakster te zijn en dan jouw creatie terug te zien in het boek. De foto's die je nu laat zien, zijn werkelijk prachtig. Graag zou ik het hele boek willen doorbladeren dus ik doe graag mee met de give away. Hartelijke groet, Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Hoi Ingrid! Wat een ontzettend mooie deken heb jij mogen haken voor het boek van Marianne! En ik waag graag een kans om een exemplaar te winnen :-)... Groeten, Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Nog net op tijd om een kansje te wagen. Via de bloghop kwam ik op jou blog uit. Kende het nog niet maar ga je zeker volgen. Heel inspirerend. Fijne dag!👌

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Wat een ontzettend mooie haaksels zie ik hier voorbij komen! Ook ik zou dit leuke boek graag willen winnen :-)
    Groetjes,
    Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Wat lijkt het me leuk om weer eens een deken te haken, ik waag een kansje. Groet, Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Wat een onwijs mooi boek. En wat een leuke blog, ik kwam toevallig je blog tegen en net op tijd zie ik ��Ik heb sinds kort het deken-virus opgelopen en wat nieuwe inspiratie is van harte welkom met veel mini-vriendjes&dinnetjes op komst.

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Holymoly ik ben met recht op de valreep, zo vlak voor de finish.Maar ik ga toch een kans wagen, zie namelijk al een aantal dekens, een ronde kussen en inderdaad zoveel mogelijkheden.Ik loop er gewoon van over, en wat een mooi garen is er gebruikt.Eindeloos haken lijkt me een geweldig leuke maar ook kleurrijke aanvulling.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Thank you for your note!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...