10 december 2017

Warme wintersjaals

Vorig jaar haakte ik vier chunky sjaals naar het patroon van Lotte Haakt. Ik had die sjaals per abuis met Special Chunky garen van Stylecraft gehaakt in plaats van het dikkere Weekender garen van Stylecraft. Ik heb toen alsnog een paar bollen Weekender besteld, maar het haken van de sjaal was er niet meer van gekomen. Vorig weekend kwam ik de bollen weer tegen en terwijl ik in afwachting van een bestelling met garen voor een opdracht was, heb ik de bollen aangebroken en alsnog zo'n chunky sjaal gehaakt.

Je haakt voor deze sjaal halve stokjes in de achterste lussen. Heel eenvoudig dus, maar het ribbeleffect geeft de sjaal een stoere uitstraling.

Vandaag was het een perfecte dag om een foto te maken. Sanne wilde de sneeuw wel even trotseren om voor mij model te staan. Zo'n dikke sjaal is ideaal voor dit weer. Je kunt er zo heerlijk in wegkruipen.


De sjaal is 210 cm lang en 22 cm breed.


Materiaal
Garen: Weekender van Stylecraft, kleur 3680 (Duck Egg)
Haaknaald: 10.0mm en 12.00mm

Twee weken geleden ontving ik een mail van A. met de vraag 'of ik ook zo'n mooie sjaal voor haar wilde haken'. Op dat moment was ik bezig met de omslagdoek voor mijn vriendin en ik dacht dat zij die sjaal bedoelde. Het bleek echter om de chunky sjaal te gaan. Ik bestelde voor haar het Special Chunky garen in donkerblauw en toen het garen van de week binnenkwam, ben ik direct aan de sjaal begonnen. Afgelopen vrijdag stuurde ik het pakketje naar A. en zaterdagochtend vroeg had ze hem al in huis. De sjaal heeft die dag meteen 'dienst' gedaan op de kerstmarkt.


Materiaal
Garen: Special Chunky van Stylecraft, kleur 1011 (Midnight)
Haaknaald: 8.0mm en 9.0mm

Het is altijd fijn om te horen dat een op maat gemaakt project in de smaak valt.

3 opmerkingen :

  1. Wat een heerlijke dikke sjaal! Fijn met dit weer, En als ik de weerberichten zo hoor komt er nog wel wat sneeuw aan ook. Mooie foto’s.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, de donkerblauwe is ook mooi! :)

    Lieve-groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw ... wat een mooie sjaals!
    Leuke foto's.
    Groet, Ilse (by-ik.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Thank you for your note!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...