13 maart 2017

Secret Swap 2017

Het is een paar weken stil geweest op mijn blog, maar dat betekent niet dat ik ook stil heb gezeten. Ik ben alleen wat minder met haken bezig geweest. Ik heb de laatste tijd mijn oude hobby van stempelen en kaarten maken weer opgepakt en ben druk geweest met het maken van leuke kits voor mijn webshop Studio 92.

Daarnaast heb ik ook nog wel wat gehaakt of ben ik ergens aan begonnen, maar niet alles is al af. En hoewel ik een paar blogberichten kan vullen met WIPs vind ik het leuker om projecten te laten zien die af zijn of die ik na lange tijd afgemaakt heb.

De vlaggenlijn uit het boek Alles is haken is zo'n project. Daar was ik vorig jaar zomer aan begonnen. De vlaggetjes waren gehaakt en had ik ook al opgespannen. Ik hoefde ze alleen nog maar 'even' aan elkaar te haken. Dat laatste heeft dus maanden geduurd. Tot ik het oproepje van Lynda van Stichting Instaswap Foundation op Facebook en Instagram las. Ze zocht vrijwilligers voor een Secret Swap. Een secret swap is eenrichtingsverkeer. Je maakt/geeft iets, maar krijgt er niks voor terug. In ieder geval geen tastbare cadeautjes, maar ongetwijfeld een dikke 'dank je wel'. De swap is voor iemand die een enorme opkikker of steuntje in de rug kan gebruiken. In dit geval ging het niet om één persoon maar om een heel pril gezin van drie. Een gezin waar de roze wolk voortijdig enorm donkergrijs werd. Ik heb me meteen aangemeld, want ik wilde graag een steentje bijdragen. Toen Lynda me via de mail meer informatie over het gezin gaf, wist ik meteen wat mijn eerste cadeautje zou zijn.....de vlaggenlijn. Een perfect cadeautje voor het lieve baby'tje, maar ook voor de ouders. Ik hoop dat er heel veel mijlpalen en bijzondere gebeurtenissen mogen zijn waarvoor zij de slingers kunnen ophangen.

De vlaggenlijn is gehaakt in verschillende rozetinten byClaire nr. 1 garen en heeft een lengte van drie meter.


Voor het lieve baby'tje haakte ik ook nog een bijtring met konijnenoren. De oren zijn niet helemaal perfect en gelijk, maar daar zal het meisje vast niet heel erg op letten als ze de bijtring in haar mond of handen heeft. Het patroontje voor deze konijnenoren vond ik hier.


Ik vulde een transparant geschenkdoosje met lekkere chocolaatjes, stempelde een strook papier met leuke babyattributen in roze en maakte het af met lint en een labeltje.


Verder kocht ik een doosje met petit fours en versierde ik het doosje. Geïnspireerd door dit lijstje van Sanne Ran kocht ik een vierkante lijst bij IKEA en plakte ik in het midden drie witte vlinders. En ik maakte nog een set van 5 kaarten met verschillende teksten.


Alle bijdragen zullen volgende week aan het gezin worden gestuurd en ik hoop zo dat ze blij worden van alles wat ze krijgen en zich gesteund voelen in de moeilijke tijd die zij doormaken.

4 opmerkingen :

  1. Wauw! Knap hoor! Dit is met liefde gemaakt en zal met veel liefde ontvangen worden. Super toch wat jij allemaal kan.

    Groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi initatief en volgens mij heb je wat extra liefde in het pakketje erbij gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi where can i find the pattern for the lovely pink flags

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. The pattern can be found in the Dutch book Alles is haken. Unfortunately the pattern is not available or for sale online. ~Ingrid~

      Verwijderen

Bedankt voor je reactie! Thank you for your note!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...